RoiMeloo keskustelupalsta

Storm roll

Started by Tuomas, 18 December, 2005, 22:16

Previous topic - Next topic

Tuomas

Google videosta löytyi video kuinka tehdä eskimo etukannelle. Kannattaa treenata uimahallissa kun normaali takakannelle päättyvä eskimo alkaa sujua. Takakannella pötkötteleminen on varsin epävakaa asento joten jo eskimoa tehdessä kannattaa pyrkiä neutraaliin asentoon tai etukannelle.

edit: Tuoltahan löyty kuvia ja videoita vaikka minkälaisista eskimoista! Ei ku treenaamaan!
"Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong."

OS

Ei ku treenaamaan! Pitäisi vissiin ensin tehdä tuommoinen perinteinen kapealapainen eskimomela.   Olli

Ile

Mukavaa, kun on uusia temppuja opeteltavana, vaikka "vanhoissakin" on vielä parantamisen varaa.
Tässä lainaus osm:n sivuilla olevasta keskustelusta:
Mahdollisia harjoituksia arvioidussa vaikeusjärjestyksessä:
- Laitat melan ennen kaatumista hyvin, mutta päätätkin vaihtaa puolta kaaduttuasi.
- Voit pitää normaalin melaotteen, mutta laitat melan hankalaan paikkaan ennen kaatumista. Varo kuitenkin olkapäitä. Oudossa asennossa oleva mela voi vääntää yllättävästi.
- Pyydät jonkun kaatamaan kajakin perästä haluaamaansa suuntaan ja teet eskimon.
- Tartu melaan yhdellä kädellä normaalipaikasta. Kaadu ja etsi toisen käden ote ja tee eskimo.
- Tartu melaan yhdellä kädellä väärästä paikasta. Kaadu, etsi ote ja tee eskimo.
- Heitä mela sopivan matkan päähän. 1m riittää aluksi. Ui ylösalaisin sen luo ja tee eskimo. Ei kannata kokeilla retkipaatilla ilman turvamiehiä.
- Lisäksi voi tehdä useamman eskimon yhdellä hengityksellä. Siinä ei tule vaihtelevia asentoja, mutta harjoittaa silti nopeaa vedon alkuasennon löytämistä.

Taisi olla niin, että jouluaattona ja uudenvuodenaattona ei ole vuoroa, eli seuraavan kerran harjoitellaan heti loppiaisen jälkeen 7.1.2006.

Ile
"Unelmat vahvistavat sydäntä"

Ile

Vielä oma lisäys edellisen viestin harjoituksiin. Vaikeusaste lisääntyy, kun pidät silmät kiinni koko suorituksen ajan. Samalla oppii hahmottamaan liikeradat eri tavalla. Toivottavasti emme kuitenkaan seuraavalla kerralla moksi silmät ummessa toisiamme mustelmille  :wink:

Ile
"Unelmat vahvistavat sydäntä"

Miikka

Silmät ovat olleet kiinni veden alla siitä lähtien ku jätin uimalasit kotia. Eniten noita kaipaa ku tarttis juuri uida väärin päin kajaakilla. Ei oikein navigointi taho onnistua ilman laseja...

Ile

Peterin blogista (http://unold.dk/paddling/php/wordpress/) löytyy mielenkiintoinen kuva kotitekoisesta melontalaitteesta. Sellaisen kun rakennan kotiin, niin vaimo varmaan hommaa minulle ajan kallonkutistajalle  :P
"Unelmat vahvistavat sydäntä"

Tuomas

Aikamoinen viritelmä. Tässä hieman erilainen sovellus vastaavasta aiheesta.

Omasta mielestä nuo on aika turhia vermeitä. Paljon enemmän saa hyötyä hiihtoladulta ja punttisalilta. Ja onhan se paljon hauskempaakin.

Eskimosta. Kaikki eskimon eri variaatiot toteuttaa kolme perusperiaatetta:

a) Kurota kohti veden pintaa

b) Tarraa veteen ja käännä kajakki oikein päin lantiota käyttämällä.

c) Viimeistele liike kiertämällä ylävartalon painopiste kajakin päälle.

Tältä pohjalta voi miettiä vaikka minkälaisia sovelluksia, mutta loppujen lopuksi sillä kuinka nuo kolme kohtaa toteutuu ei ole mitään väliä kunhan lopputulos on oikea.
"Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong."

OS

Eiköhän peruta se seuran kajakkivajan sopimus, jotta saadaan  panttiraha uusiokäyttöön, ja ostetaan tämä Tuomaksen löytämä "melontasimulaattori" seuralle. Vai olisiko semmoinen "rodeovatkain" parempi?   Olli