RoiMeloo keskustelupalsta

Lähiretket

Started by Mane, 01 July, 2014, 15:43

Previous topic - Next topic

Mane

Välitän Susannan idean tänne: Kokoonnutaan vajalle torstaina 3.7. klo 18.00 suunnittelemaan ja keskustelemaan lähiretkistä. Vaikka teemalla "yöksi kotiin" tai "kahtasataa kauemmas en lähde!"

PirkkoP

Voisiko keskustelua ja suunnittelua avata etukäteen (myös) tässä foorumilla? Itse en pääse torstaina paikalle, mutta aihe kiinnostaa.
Pirkko

Mane

Asiaa on hieman puitu yhdistyksen Facebook sivuilla, kaikki eivät varmastikaan ole siellä kuitenkaan jäsenenä niin laitetaanpa tännekin asiasta avausta. Susanna ei päässyt kirjautumaan foorumiin, toivottavasti se asia korjaantuu mahd. pian. Hän ehdotti kuitenkin, että jos saataisiin retkiporukkaa viikoilla 29-30 kiertämään järviä. Esim.  Olkkajärvi, Perunkajärvi, Jyrhämäjärvi, Kaarnijärvi, Vanttausjärvi ja Kemijärvi. Itselle kaikki muut noista on vielä käymättä paitsi tietysti Kemijärvi, kun asun tässä vieressä. Minua kiinnostaisi myös Enijärvi ja mikseipä Unarikin. Päiväretket olisivat kivoja, ajatuksella yöksi kotiin. Tai sitten jokin sopiva majoitus vaikka mökissä, jos edullisesti löytyy. Kemijärveä lukuun ottamatta, jota ei varmaan kokonaan ehkäpä haluta alkaa kiertämäänkään, nuo kaikki järvet taitavat mennä alle 20 km lenkillä (Unari 25-30).

Eli innokkaita matkaan lähtijöitä ja sopivia päiviä vain lukkoon lyömään ja kalustoa varaamaan. Ja järviä valitsemaan  ;D

PirkkoP

Kiitos lisävalaisusta. Itse en tee lähiretkiä kyseisillä viikoilla.

Huom! Syyskauden avajaisisten (Unarinkönkäällä) yhteydessä on perinteisesti (lue: ainakin 3 kertaa) järjestetty retki Unarijärvelle. Todennäköisesti ja toivottavasti retki järjestyy tänäkin vuonna.
Tässä http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=307&map.y=297&e=443470&n=7451242&scale=80000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&tool=siirra&lang=fi on järven kartta. Olemme (mikäli tuuli ei ole ollut liian voimakas) kiertäneet Porosaaren ympäri.
Pirkko