RoiMeloo keskustelupalsta

yli 10 vuoden tauko melonnassa

Started by PirkkoP, 18 July, 2005, 16:51

Previous topic - Next topic

PirkkoP

Tervehdys,
liityin seuraan ja aion tutustua Rovaniemen seutuun myös meloen. Jäsenkirjeestä ymmärsin, että Ounaspaviljongilla on talkoot 20.7. keskiviikkona. Yritän päästä talkoisiin. Mitä tarvitsen mukaan? Tekeekö seura yhteisiä viikottaisia melontaretkiä? Jos tekee, pitääkö niihin ilmoittautua? Tapaamisiin!
Pirkko

Tuomas

Tervetuloa!

Seuralla on viikottaiset keskiviikkomelonnat, joihin on tarkoitus alkaa kokoontumaan vapaamuotoisesti ounaspaviljongin kalustovajalle, kunhan se saadaan pystyyn. En valitettavasti eilen ehtinyt talkoisiin, joten en tiedä tällä hetkellä vajatilanteesta juurikaan.

Lisäksi seuran jäsenet tekevät muita melontaretkiä viikolla ja viikonloppuisin lähialueelle. Koskimelojat lähinnä Torniojoelle ja Ruotsiin. Kannattaa ilmaista halukkuutensa reissuille keskustelupalstalla puhelinnumerolla varustettuna niin saa parhaiten kiinni.
"Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong."

PirkkoP

Onko tietoa huomisen keskiviikkomelonnasta? Onko vai eikö? Pari innokasta melojaa olisi lähdössä... :?:
Pirkko

Tuomas

Kyllä kai se on, jos vain seuran kalusto saapuu paikalle. Antti ja Aksu on reissussa, joten en tiedä kenen vastuulla kalusto tällä hetkellä on. Itse olen menossa huomenna Matkakoskelle ja yritän värvätä sinne porukkaa mukaan.
"Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong."

Miikka

Huomiseksi ei ole kummempaa ohjelmaa suunniteltu...

Tohon keskiviikko melontaan vois sään salliessa osallistua. Mutta vähän hankalan kautta se pitää tehä ku pitää ekaks polkea n.5km ja meloo saman lainen matka että pääsee omalla kajaakilla ounaspaviliongille. No pitää varata aikaa jotta voi rauhassa edetä. Ja jaksaa viel perilläki meloa.  :D

Toki tuo matkakoskikin kiinnostais mutta taitaapi viel tuo koskimelonta saada odottaa. Sitte on kenties viisaampi kun on käyny muutamassa uimahalli treenissä. Eli ehkä enskesänä vois ton harrastuksen alottaa.

Mutta huomenna olis kuude aikaan(?) porukkaa sittarin kupeessa vai? Kerran aikasemmin sinne kiskoin itteni (18.10) eikä ketään (enää?) näkyny.

Tuomas

Tuo keskiviikkomelonta on vähän hataralla pohjalla vielä kun ei sitä kalustovajaa ole. Tarkoituksena on kunhan vaja saadaan, että sinne porukka kokoontuu tiettyyn aikaan ja mieltymystensä mukaan voi mennä melomaan minne huvittaa. Osa voi jäädä Kemijoelle, osa voi mennä Vikajoelle ja osa Vaikka Meltausjoelle... Toki muulloinkin voi olla näppärää kokoontua sovitulla porukalla sinne niin saa kaluston myös mukaan minne ikinä onkin menossa.

@Miikka:
Voi olla mahdollista, että juuri sinä keskiviikkona ei ollut melontaa... Osa keskiviikkomelonnoista on kai jouduttu perumaan kalustovaikeuksien takia.

Matkakoski on vähän hankala siinä mielessä, että siinä ei oikein ihan aloittelijan pelipaikkaa ole ja muutenkin siinä on vähän hankala harjoitella koskimelonnan alkeita. Ylempänä oleva Vuennonkoski olisi parempi siihen tarkoitukseen ja Kattilakoskelta löytyisi helppojakin pelipaikkoja, jos vain olisi vettä enemmän. Vikaköngäs olisi tällä hetkellä ehkä paras paikka - toki se on aika kivinen näin vähällä vedellä, mutta ainakin sieltä löytää jotain virranrajoja joissa harjoitella.

PirkkoP

Mulla on seuran Prijon Catalina vielä huomisen lainassa. Saisin sen ounaspaviljongille joko melomalla (Pöykkölästä) tai peräkärryllä (jota osaan vetää autolla vain eteenpäin, en peruuttaa... mutta ounaspaviljongin parkkipaikkahan on ilmeisesti melko tyhjä). Olen yrittänyt muutaman kerran soittaa seuran puhelimeen 040 810 4774 ja jättänyt tekstarina kysymyksen huomisesta melonnasta. Toivottavasti jotain selviää huomiseen iltapäivään mennessä.
Pirkko

Ile

Keskiviikkomelonta alkoi lupaavasti kevättulvien aikaan, sillä ensimmäisellä kerralla paikalle saapui yli kymmenen melojaa. Jatko ei sitten ole ollut kovin kehuttavaa. Kalustoa on pidetty parempien säilytystilojen puutteessa Sierijärvellä ja keskiviikkomelontoja on peruttu sen vuoksi, ettei ole saatu ketään tuomaan kalustoa paikalle. Myös muut Ounaspaviljongin tapahtumat ovat estäneet keskiviikkomelonnat.

Kaluston säilytyspaikan saaminen lähemmäksi kaupunkia ja vielä veden ääreen on tämän hetken avainkysymyksiä. Tarkoitus olisi tehdä Ounaspaviljongilta vuokratulle venepaikalle ponttoonien päällä kelluva laituri. Laiturille voitaisiin sitten sijoittaa kajakkiteline. Viime viikolle sovitut talkoot peruuntuivat kovan sateen vuoksi. Antti ja Aksana ovat kolme viikkoa lomalla, joten uusien talkoiden virittely on meidän seuran muiden puuhastelijoiden vastuulla. Tänään ei kuitenkaan ole talkoita.
Minä en ainakaan ehdi tänään tuomaan seuran kalustoa Ounaspaviljongille keskiviikkomelontaan, mutta voihan siellä silti kokoontua ja käydä melomassa ainakin he, joilla on oma kajakki.

Vaikka nämä keskiviikkomelonnat ovat toimineet huonosti, on seuralla muuten ollut mielestäni varsin hyvin toimintaa (retkiä, koulutusta) ottaen huomioon, että on ensimmäinen toimintakesä tällä vastuuporukalla. Toki paljon on vielä parannettavaa, mutta sitä varten on tulossa uusia melontavuosia....

Keskiviikkomelontojen idea oli se, että paikalle tulee ketä tulee, ja he sopivat keskenään kohteen sen päivän melonnalle. Ehkä homma toimisi hieman paremmin, jos sovittaisiin joka keskiviikolle joku vastuuhenkilö, joka seuran puolesta tulee paikalle ja toimii sen illan "vetäjänä". Luulisin, että saamme kerättyä kymmenkunta henkilöä, joiden kesken keskiviikkomelontojen vetämisvuorot jaettaisiin, jolloin yhdelle henkilölle tulisi vain 1-2 vuoroa kesän aikana. Tätä voisi kokeilla vielä syksyn aikana.

Melontaterveisin Ilkka
"Unelmat vahvistavat sydäntä"

Tuomas

Paras olisi jos keskiviikkomelonnan kohdeesta voitasiin keskustella etukäteen täällä palstalla. Toki melonnoista voidaan sopia puhelimitsekin, mutta silloin helposti jää kiinnostuneita tiedotuksen ulkopuolelle. Keskustelupalsta taas on täysin avoin ja tiedon saavat kaikki, jotka vain viitsivät sivuilla vierailla.

Esim. Pirkko on kysellyt keskiviikoksi melontaseuraa. Nyt joku voisi vastata, että joo mullakin kiinnostaa lähteä meloskelemaan Kemijoelle. Näin kasassa on jo kaksi varmaa lähtijää ja muut kiinnostuneet voivat liittyä seuraan.

Itse olen näyttänyt vähän huonoa esimerkkiä enkä ole kauheasti ilmoitellut melomisista täällä palstalla, mutta meillä on (toistaiseksi) niin vähän aktiivisia koskimelojia että heidät olen tavoittanut parhaiten puhelimitse.

Miikka

No itse olen kiinnostunut lähtemään melomaan kemi- ounasjoen alueella. Noin peri tuntisia retkiä ehkä jopa päivän retkiä. Kajaakkit sijaitsevat tallissa rantavitikalla lähellä rantaa. Lähtö onnistuu kohtalaisen pienellä varotusajalla. (½-2tuntia). Riippuen omasta sijainnista. Eli jos joku tarvitsee melonta seuraa päivittäisille melonta reissuille. Ilmoitelkaa täällä tai soitelkaa (puh. 040 7479514).

PirkkoP

Kun aloitin melontaharrastuksen 15 vuotta sitten Helsingissä Merimelojissa, seura järjesti kerran viikossa muutaman tunnin retkimelonnan (=melottiin johonkin lähisaareen syömään eväitä), johon oli aloittelijankin turvallista osallistua. Viikottain järjestettiin myös ns. virkistysmelonta (=parin tunnin lenkki ilman rantautumista). Kunhan kajakit saadaan Ounaspaviljongille, keskiviikkomelonnat onnistuvat varmaan helposti ilman mittavia etukäteisvalmisteluita.

Heti kun opin uudelleen melomaan (ensi kesä?) olen valmis ottamaan vastuulleni ainakin jonkun keskiviikkomelonnan. Suunnittelen oman kajakin ostoa ja yritän tutustua seuran kalustoon.

Näillä näkymin en siis tule illalla Ounaspaviljongille etsimään melojia vaan melon omin päin Salmijärveltä käsin ennen paatin palauttamista. Ilmoitan myös työkaverilleni (seuran jäsen), ettei keskiviikkomelontaa ole (ei kalustoa).
Pirkko

Miikka

Salmijärvi on huomattavasti itseäni lähempänä... Mihin aikaan olit menossa melomaan? Voisin itse tähdä samaan aikaan noille tienoille. Melominen on kuitenkin hauskempaa/turvallisempaa kaverin kanssa. Ilmoittele täällä tai soittele.

T:Miikka

tiinapek

Hei!
Onhan kaikilla muistissa, että maanantaina 1.8. on seuran reissu Vikajoelle.
Lisätietoja tapahtumakalenterista   :D
Tiina

Hannu V.

jos ei saada toista vetäjää - Hannu pitää saikkua.

Tuomas

Taitaa olla Vikajoella aika vähän vettä muutenkin. Keväällä kun melottiin se tulvalla niin ei sitä vettä silloinkaan liikaa ollut. Voi olla, että menee melkoiseksi kivien raapimiseksi, jos yleensä pääsee eteenpäin...