RoiMeloo keskustelupalsta

Seuran Wanha Yukoni SAAAAA kyytiä!

Started by Kimallus1, 08 June, 2008, 22:11

Previous topic - Next topic

Kimallus1

Hello !
Ostin Seuran Wanhan Yukonin ja olen tässä muutaman päivän opetellut melomaan!
Parin Salmijärven tuulisen keikan jälkeen työstin suosiolla peräsimen "omasta päästä"...nyt on jotain saumaa saada Yukoni kulkemaan suoraan;D
Kelithän ovat olleet "tuulisia" ja Yuokon näyttää nousevan tuulen puolelle helposti! Ilman peräsintä sivutuulella juttu muistuttu inkkarilla melomista... yhdeltä puolen.. hela tiden!

Mutta kuitenkin.. Kiitokset  Vainion Ollille hyvistä kaupoista..
Lupaan opettaa tuon Yuokonin  kulkemaan ( eli opiskelua)  vielä sinne  missä lukee "FORWARD".....

terf Kimallus1

Krisse

Se on hienoa, että Yukon on saanut uuden, innokkaan omistajan! Sitä pitää ahkerasti ulkoiluttaa, niin se oppii tavoille  ;)

Seurakäytössä sille taisi harvemmin olla sen kummempaa käyttöä, eli taisi olla molemminpuolin hyvät kaupat.

Jussi

Lohduksesi voin kertoa, että tyttäreni sai viime kesän 2-päiväisellä Suolijärven keikalla juukkonin tottelemaan jo ihan mallikkasti toisena päivänä. Itse olen rymynnyt sillä jokia, puroja ja isompienkin järvien tyryjä, mukava lantrooveri ;-) Kovin köyköinen meloja kyllä tuntee olonsa lastuksi laineilla.. Voitais kerätä muuan jukonisti omalle lenkilleen jonain ehtoona.

Ile

Mulla tulee elokuussa 20 v täyteen siitä kun ostin yukonin. 15 vuotta meloin pelkästään sillä ja nyt olen 5 vuotta yrittänyt oppia melomaan oikein  ;)
20-vuotisen taipaleen kunniaksi olen pohtinut "yukon-kokoontumisajoja" tälle kesälle/syksylle. Ehkäpä tuossa kesäloman aikana idea syntyy.
"Unelmat vahvistavat sydäntä"

Kimallus1

Jepujee
Yukoni on saanut kyytiä.. keskimäärin joka toinen päivä.. tunnista kolmeen kerrallaan!
Pukeutumiseen kaipais vähän neuvoja....käsivarret ja  näpit tuppaavat kastumaan ja vesi on vielä kylmää eli käsiin jotain suojaa!
Ilmeisesti joku melonta-anorakki olis hyvä hankinta?
Mitä nämä neopreenijutut ovat?

terf Kimallus1

OlliVain

Hyvä homma, että melonta maistuu. Vesi alkaa olla jo aika lämmin, mutta sehän on makuasia. Mutta neopren toimii hyvin. Retkimelojalle riittää periaatteessa vain tuulensuoja, joka kiinnitetään melaan. Neopren hanskat ovat myös hyvät. Anorakki on hyvä suoja ylävartalolle. Anorakeissa on yleensä neopren rannekkeet, jotka suojaavat kylmältä. Kannattaa käydä katsomassa varusteita netistä. Liikkeitä suomessa on esim: Bear  Water http://www.bearwater.fi/
ja Welhonpesä http://koti.nettilinja.fi/~welho1/fin/index.html

Hinnoiltaan retkikäyttöön soveltuvat anorakit ja hanskat ja neoprenkamppeet ovat yleensä edullisia. Ja niillä pärjää hienosti.

Olli

Kimallus1

Jepu Jee!
  Viimeisen lomapäiväni kunniaksi heitätin Yukonin Tapionkylän sillan alle..tarkoituksena meloskella Paviljongille.
Aapiskosken jälkeen meno tasaantui melko pian tyveneksi, maisemat olivat hienot mutta aika pian huomasin, että matkanteko oli aikalailla peruspuurtamista, Nivankylän jälkeen tuli eka kerran näkyviin Jätkänkynttilän pyloni ja tuntui hetken,että olen kohta perillä!
Maisemat olivat Sinetän jälkeen liki samat koko matkan.. ympäröivät vaarat vaihtoivat hitaasti paikkaa..mutta kuitenkin.. arska paistoi ja matkanteko maittoi!
Kerran kävin rannalla keittelemässä kahvit Trangialla ja vähän evästämässä.
Matkaan meni aikaa noin 4 tuntia ja  reissulle varaamani iltakaljarahat jäivät käyttämättä Paviljongilla olleen erikoisen tapahtuman vuoksi..nuoripari juhli vihkijäisiään .. en kehdannut mennä kuokkimaan!
Loppujen lopuksi olin erittäin tyytyväinen tekemääni matkaan..
sopivan "kova" ja hienot kelit.. muutama tunti rantautmisen jälkeen tuli jo mieleen ajatus jatkaa .. "100 km Ounasjoella päivän aikana!"
.. no miks ei Kittilä -  Roi.... "all night long" :D
terf Kimallus!

OS

Quote from: kimallus1 on 17 August, 2008, 20:55
.. muutama tunti rantautmisen jälkeen tuli jo mieleen ajatus jatkaa .. "100 km Ounasjoella päivän aikana!"
.. no miks ei Kittilä -  Roi.... "all night long" :D
terf Kimallus!

Ounasjoella on vesi jälleen nousussa, joten sinne vain sekaan. Vuorokaudessa on 24 tuntia, kyllä siinä ajassa ehtii meloa vaikka kuinka pitkästi.