RoiMeloo keskustelupalsta

Kuva-arvoitus

Started by Ile, 25 January, 2009, 15:15

Previous topic - Next topic

OlliVain

Onkohan tuo kuva otettu vuonna 1992?

OS

Quote from: Ile on 24 February, 2009, 20:24
Mikähän lienee kuvanottovuosi?
Heitän kuitenkin pari arvausta. Se lenkkaripoika on Kurun Tero ja vieressä seisoo Variksen Kalle.

Kuva on otettu 1993 Muoniossa, Harrinivan lomakylässä, jossa pidettiin tuon kesän Pohjoisen alueen melontaleiri. Terokin oli tuolloin jo iso poika ja kokenut koskimeloja, mutta Kallesta en ole kyllä ihan varma, että olikohan hän mukana.

Ile

Muistaakseni meidän oma meteorologimme on syntynyt Lahden MM-kisavuonna -78, joten hän sopisi iältään kutakuinkin tuohon kuvaan. Muistaakseni hänellä on melontataustaa nuoruudesta, joten uusin arvaukseni on Kaisa. Saat itse päättää missä hän on kuvassa  ;)
"Unelmat vahvistavat sydäntä"

Krisse

Tuo poika valkoisessa VM:ssä on kyllä Olli Vain! Vai onko?!

Asento on ainakin ihan samanlainen, eikä ilmekään niin kovasti eroa nyky-Ã...llista.

OS

Muutamia ehdotuksia on tullut, mutta varmaa tunnistusta ei. Uskaltautuuko kohteena oleva henkilö ilmoittautua? Luulisin hänen tietävän, ketä tuosta kuvasta haen.  ;)

OS

Eipä tule enää ehdotuksia. Ilkka ja Krisse ovat ehdottaneet Olli Vainia ja samaa henkilöä minäkin tässä arvuuttelen. Kaima on tuossa kuvassa takarivissä oleva keltapuseroinen nuorimies. Vai olenko minä ihan väärässä?

OlliVain

Kyllä Vain. Sama jätkä. Oli ensimmäinen anorakki mulla tuommoinen keltainen. Ostin sen Vendelinin Juhanilta (Juntalta). Muonion leiri oli ensimmäisiä koskimelontakokemuksiani. Ja eihän tuo ollenkaan pöllömpää hommaa ole ollut.

Ile

Nyt laajennetaan kuva-arvoitusta kotikaupunkimme ulkopuolelle. Minkä kämpän pihalla minun tuolloin vuoden vanha yukon majailee? Kämpän takana on joki, vaikkei sitä kuvasta näe.

OS

Quote from: Ile on 27 February, 2009, 16:22
Nyt laajennetaan kuva-arvoitusta kotikaupunkimme ulkopuolelle. Minkä kämpän pihalla minun tuolloin vuoden vanha yukon majailee? Kämpän takana on joki, vaikkei sitä kuvasta näe.

Minulla taitaa olla tähän kysymykseen sisäpiirin tietoa, joten enpä vastaa tämän enempää.

Ile

Linnuntietä kämpälle tulee matkaa noin 190 km. Jos suunnitelmat toteutuvat, niin kämpän lähivesille pääsee tulevaisuudessa junallakin.

Ile

Poistun kivikylästä muutamaksi päiväksi, joten lienee paikallaan paljastaa arvoitus. Kyseessä on Lipakan kämppä Savukoskella Kemijokivarressa. Kämpälle pääsee kun lähtee Savukoskelta kohti Tulppiota. Kun Tulppion tie sitten Lattunassa erkanee jokivarresta, niin Lipakka löytyy jatkamalla jokivarren metsätietä noin 5 km verran. Kuva on otettu 1989, enkä ole kämpällä sen jälkeen käynyt, joten en ole varma onko sitä enää olemassa.

Minä asustelin parin viikon ajan kämpällä kun tuona kesänä arvioin Kemihaaran erämaan metsiä. Kuljin kajakilla joen yli ja jatkoin siitä jalkaisin erämaahan. Tuota parin viikon jaksoa lukuunottamatta asuin koko sen kesän Kairijokivarressa Rantakankaan kämpällä. Sekin on vanha savottakämppä.

OS

Missä koskessa meloja temppuilee?

H.M

23 November, 2009, 22:08 #27 Last Edit: 23 November, 2009, 22:09 by H.M
Quote from: OS on 23 November, 2009, 21:27
Missä koskessa meloja temppuilee?

Ã,,ijäkosken pahamaineinen stoppari,  Muoniojoki.

OS

Ã,,ijäkosken honttohan tuo on.

OlliVain

Mikä koski? Valitan huonoa kuvanlaatua.