RoiMeloo keskustelupalsta

Laatuluokan videoarkisto

Started by Hannu V., 14 September, 2005, 17:03

Previous topic - Next topic

Hannu V.

Eikö kukaan ole vielä huomannut, että seuramme sivuilla alkaa olla Suomen laadukkain koskimelontavideoarkisto? Kuvaus on laadukasta, editointi kohdallaan ja musiikki kunnossa. Ainoa epäkohta on se, etten minä staraa yhdessäkään pätkässä. Katsotaaan sitten ens kesänä (jos nyt edes kajakkiin pystyn istumaan).

t. Hannu

Ile

Minun vatsa kääntyy nurin pelkästä videoitten katselusta. Pitää vissiin palkata kuvaaja mukaan Putaan lenkille, niin saadaan katseltavaksi vähän rauhallisempiakin pätkiä  :wink:
"Unelmat vahvistavat sydäntä"

Tuomas

Mukavaa, että videoista on jotain iloa muillekin. Kuvaaminenhan on mitä parhain tekosyy meloa kosket viimeisenä vasta muiden jälkeen ;)

Oikeasti kannattaa kuvata omaa melontaa videolle, jos siihen on mahdollisuus. Oman melonnan katsominen videolta on loistava keino oppia, sillä varsinkin koskessa asioita tapahtuu niin nopeasti, että oma mielikuva tapahtumista voi olla hyvinkin erilainen. Todellisuus selviää videolta. Videolta on helppoa huomata virheet ja rakentaa mielikuvia onnistuneiden suoritusten pohjalle. Samalla oppii mielessään visualisoimaan koskessa olevan linjan ja kuinka se tulisi meloa.

Sama pätee tietysti ihan mihin tahansa melonnan osa-alueeseen. Esimerkiksi kuvaamalla omaa normaalia eteenpäin melontaa voi oppia paljon asioita joita ei muuten tulisi huomattua lainkaan.

Quote from: "Ile"Minun vatsa kääntyy nurin pelkästä videoitten katselusta. Pitää vissiin palkata kuvaaja mukaan Putaan lenkille, niin saadaan katseltavaksi vähän rauhallisempiakin pätkiä  :wink:

Videoilla tietysti näkyy vain vauhdikkaita tapahtumia, mutta koskimelontaan liittyy paljon rauhallisia hetkiä. Esimerkiksi sen rauhallisempaa hetkeä, kun juuri olet noussut kajakista tutkimaan mitä seuraavan horisontin takaa paljastuu, mutta päätätkin poimia kourallisen mustikoita ennen silmäyksenkään luomista tarkasteltavaan koskeen, on vaikea löytää.
"Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong."