Uintivihko 2021

Melontaa virtaavassa vedessä.
Avatar
Jennimeloo
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2020, 21:37

Uintivihko 2021

Viesti Kirjoittaja Jennimeloo »

Ulkomelontakausi on tänä vuonna aloitettu varsin varhain, joten on aika ”aukaista” tämän vuoden funnelivihko eli uintipäiväkirja.

Joku fiksu taisi minulle viime kesänä sanoa, että ”koskimelonta on vain melontaa uintien välissä”.

Kun melotaan virtaavissa vesissä, tulee väistämättä välillä uinteja. Toisille vain useammin (lukemattomia yhdessä kesässä) kuin toisille (kerran kymmenessä vuodessa tai jotain). Uskon, että jollei kolkuttele omia rajojaan, ei voi kehittyä. Säännöllinen koskiuinti on myös loistava tapa viilentyä helteellä tai nostaa sykettä.

Tänne voit siis käydä raportoimassa mitä ihmettä tapahtui, kuka länkytti vieressä ja kuka keräsi kamat ym. Värikynän tai alleviivaustussin käyttö on enemmän kuin toivottavaa. Samalla melontakaverille voi nostaa kuvitteellista lippaa, sikälimikäli hän kannusti tai kehtasi sinut rantaan raahata.

Tapana on, että kauden ahkerinta uimaria muistetaan seuran pikkujouluissa. Kisa on ollut viime aikoina tiukka, joten pikku hiljaa kannattaa alkaa melomaan kohti sitä seuraavaa uintia.

Uinti ei ole häpeä, pikemminkin hyvää treeniä melontakavereille.

Nähdään koskessa ja hyviä melontoja kaudelle 2021!
Viimeksi muokannut Jennimeloo, 22 Huhti 2021, 06:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Fail more to progress faster

Avatar
Jennimeloo
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2020, 21:37

Re: Uintivihko 2021

Viesti Kirjoittaja Jennimeloo »

No niin, minäpä sitten aloitan tässä ”rippituolissa”.

Joulupukki toi uuden kajakin, joka on osoittautunut vallan vikuriksi polleksi. Se tykkää mennä piiloon ja antaa ratsastajalleen kunnon kyytejä. Kuitenkaan tätä pollea ei voi uinneista syyttää.

Sunnuntaina 18.4.2021 Korpikoskessa aivoissa meni joku vipu jumiasentoon ja uuden pollen kippaillessa Korpikosken virranrajoissa, en jostain maagisesta syystä osannut tehdä aluksi eskimoa. Tunnustan, että pikkasen alkoi amalgaamit irtoamaan hampaista, mutta minä pelle en anna periksi vaan tuppasin litteäperäisen polleni yhä uudestaan virranrajoihin. Neljän (juu sama numeroin eli 4) uinnin jälkeen hammaseroosio oli jo niin paha, että oli pakko alkaa niitä eskimoita veivaamaan.

Kamojen ja naisen kerääjinä toimivat ainakin Jukka H, Taneli, Petri, Miia ja taisi siellä olla Karrikin. Uhrauduin näin alkukaudesta yhteisen hyvän eli hinaustaitojen treenailujen merkeissä.

Sen verran jäi tavaraa hampaiden väliin, että rikospaikalle piti palata maanantaina ja aukaista jumi. Zädäm ja kaikki taas onnistui. On ihmisen pää outo elin.

T: Jenni the swimmer
Viimeksi muokannut Jennimeloo, 11 Heinä 2021, 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fail more to progress faster

Avatar
Jennimeloo
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2020, 21:37

Re: Uintivihko 2021

Viesti Kirjoittaja Jennimeloo »

Ja jottei elämä kävisi siellä kotisohvilla tylsäksi jatkan tähän samaan tahtiin.

Keskiviikkona 21.4 yhden melomattoman päivän jälkeen menimme Pasin, Miian, Henkan ja Tanelin kanssa vielä kurkkaamaan josko Korpikoski toimisi veden noususta huolimatta. Keskikiven kohdalta alkoi olla akanvirta haipunut ja kiven juuren oli muodostunut minun mielestä pelottava kuoppa eli hontto.

Siinä nätisti meloskelimme ja mie tuota uutta pollea yritin kesyttää pikkuaallossa surffaten. Jotenkin sieltä lipsahdin kiven yli melkein Tanelin PartyRexin kyytiin. Kips vaan ja ehdin ajatella, että honttokurssi on käymättä ja tää ei olei kiva paikka ja niin taas pakenin rikospaikalta. Heti kun pää nousi pinnalle, ärsytti että taas uin.

Olin juuri kamoja pukiessa kovaan ääneen hehkuttanut, että olen päättänyt puolittaa edellisen kauden 29 uintikerran saldon. Pikaisella matikalla tämän kesän uintivihkossa on vain 15 kertalippua ja minä olen niistä jo käyttänyt 5! Pitää alkaa harventamaan oleellisesti melontatahtia tai tehdä ne saakelin eskimot, jotka vallan mainiosti osaan tehdä. Koska melontaa ei voi vähentää, valitsen jälkimmäisen vaihtoehdon.

Kaikki paikalla olijat ihmettelivät uimarin vieressä ja hinasivat hylkeen... eiku emännän rannalle. Loppuaika sujui taasen paremmin. Pikku hiljaa.... niin vaikeaa tälläiselle ”Heti, nyt” -ihmiselle.

Lopuksi isot pojat puljasivat Vikakönkäässä ja me naikkoset laskimme vain läpi. Uintiketutuksen nollasi onnistunut eskimo alakuohuissa. Polle on kesytettävissä, uskon sen.

T: Taas Jenni
Fail more to progress faster

Huitsi
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Heinä 2020, 20:31

Re: Uintivihko 2021

Viesti Kirjoittaja Huitsi »

Kanootti hylkäsi melojan. Paikkana Langinkoski. Koivukoskilankkari pätkää on tullut melottua ja olen vetänyt sillä monet kurssit. Lankkaria olen laskenut kaikilla mahdollisilla tavoilla.. paitsi kanootilla. Kajakilla laskiessa siinä ei ole mitään, mistä ei selviäisi pienellä keulan nostolla. On siinä joku möläys, jota kaikki aina tuijottavat, jotku jopa valokuvaavat. No minä järjestin kuvattavaa.

Kanoottimelonnan lyhyt oppimäärä, keula tekee eri asioita kuin meloja. Kajakilla meloessa meloja kastuu lantiosta ylöspäin, kanootilla meloessa meloja kastuu lantiosta alaspäin. Uidessa kastuminen on aika samanlaista mutta uiminen ilman aukkaria on sulavampaa.

Aurinkoa pilvettömältä taivaalta, ilman lämpötila 25. Oikeastaan viilensin vain itseäni.

Huitsi

Avatar
Jennimeloo
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2020, 21:37

Re: Uintivihko 2021

Viesti Kirjoittaja Jennimeloo »

Jenni jatkaa... toukokuu on hädintuskin puolessavälissä ja uimamaisteri on hyvässä vauhdissa. Kerran oon uinut uudella pollella Vikakönkäällä, kunnes päätin ryhtyä eskimoita tekemään. Aalloista poistuminen tuottaa viedä hoippumista.
Pari kertaa taisin uipasta Oikaraisissa. Oli matalaa ja sitten tuli myöhemmin väsy. Välillä veivasin eskimoita.
Laskupaatilla olen laskenut isoja kuohuja, välillä eskimoiden ja välillä uiden. Tätä tää mun harrastaminen on. Melontataidot kehittyvät ja sitä koko ajan tunkee itseään hankalampiin paikkoihin. Uiminen on siis jatkossakin taattua. Välillä syö naista, kun niin hyvin hallussa ollut eskimo hukkuu. Lantio on varmaan jäykistynyt.
Niin ja uin mie Vaattungissakin. Kaikki mua on pelastanut. Moni kannustanut.
Uintilippuja kuluu. Saldo taitaa olla 10.

Jenni
Fail more to progress faster

Avatar
Jennimeloo
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2020, 21:37

Re: Uintivihko 2021

Viesti Kirjoittaja Jennimeloo »

Heippa taas!

Kävin Tapsan melonnanohjaaja kurssilla melomassa ”kanoottipäivänä” parittoman parina. On se kanootti vaan aikamoinen proomu koskessa. Vaattungissa pärjäsimme ihan jees, kunnes emme ehtineetkään yhdestä kivestä ohi. Kips vaan.

Sitten kaivoin Ozonen esille ja olimma Oikaraisissa, se oli taas yhtä jännää. Tyypittelin myös Artun pelipaattia ja aallossa surffailu oli mukavaa, kunnes yhden kerran kippasin niin, ettei eskimo noussut. Toisella kerralla jäin jumiin siltapilarin möyhyyn.

Uinteja tällä raportoin 3. Kokonaissaldo... 13. Olin budjetoinut 15 😱😂 koko kesäksi.

Jenni
Fail more to progress faster

Avatar
Jennimeloo
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2020, 21:37

Re: Uintivihko 2021

Viesti Kirjoittaja Jennimeloo »

Hip hei ja hurraa!

Ostin sitten pelipaatin Artulta. Älkää kysykö miksi, mutta kauppamies sai houkuteltua koeajolle ja se oli siinä. Parina iltana Oikaraisissa oli pieni ja sievä surffiaalto ja mie olin myyty. Edellisestä illasta tulistuneena aloitin kauhia uhon: En ui! Se kannatti.

No tästä uudesta pelipaatti-suuntauksesta innostuneena lähdin isojen poikien ja tyttöjen huvipuistoon Molkokönkäälle. Haistelin ensiksi meininkiä ja sitten päätin rohkaista mieleni ja uskaltauduin hurjaan kyytiin Molkoaaltoon. Siellä sitä sitten rynkytettiin menemään, mutta onnistuin! Seuraavassa setissä sitten huomasin takasurfaavani (vahingossa) ja taas selvisin. Sen jälkeen se olikin enemmän ja vähemmän tuhoutumista, MUTTA eskimot nousi, kunnes viimeisellä runilla kauhia möyhy kisko melan käsistä. Usko ei riittänyt edes käsieskimon veivaamiseen. Uikasin altaaseen. Janne repi rantaan ja Miia kiskoi paatin.

Huuuuurjan hauskaa. Äärettömän monta onnistumista korvasi uikasut. Niin se vaan täti pyristelee eteenpäin.

Uimalipuista (14kpl) käytetty, mutta mie pinnistelen eteenpäin. Josko uusi targetti olisikin ennätys eli +29. 😂

Hellurei ja hellät tunteet. Koskella nähdään!
Viimeksi muokannut Jennimeloo, 11 Heinä 2021, 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fail more to progress faster

Avatar
Jennimeloo
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2020, 21:37

Re: Uintivihko 2021

Viesti Kirjoittaja Jennimeloo »

Terve taas. Kävin tutustumassa Svanstainiin eli Turtolan hautausmaan surffipaikkaan.
Paikalle saapui Tanelin ja Miian lisäksi Tervolan ä……ä Janne ja Sami the Crocodile.

Elämäni ensimmäinen honttoreissu oli jännä. Ylävirran puolelta pyörähdin useamman kerran, mutta äärettömän monta kertaa onnistuin surffaamaankin. Eskimoja tein ainakin sata ja yksi. Viimeisessä olin vaan liian väsy ja ajattelin tutustua Ruattin aluevesiin. Janne kiskoi naisen akanvirtaan Taneli pontson.
Seuraavana päivänä Tanelin kanssa leikittelimme ja kaikki eskimot nousivat,
Hyvää treeniä!
Saldo 15!

Jenni
Viimeksi muokannut Jennimeloo, 11 Heinä 2021, 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fail more to progress faster

Avatar
Jennimeloo
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2020, 21:37

Re: Uintivihko 2021

Viesti Kirjoittaja Jennimeloo »

Hellurei ja hellät tunteet!

Sitten viime kuulumisten on tapahtunut paljon.

Tämä ”tyttö” pääsi isojen poikien reissuun Trollille, jonne kuulemma täältä suunnalta ruukataan lähteä juhannusta viettämään. Olihan se hurjaa aluksi. Ensimmäisellä kerralla alapätkää laskiessa meinasi näinkin reippaalla tulla alahuulen väpätyksiä. Paltvalssen toivotti isolla kädellä tervetulleeksi ja seuraava koski koitti lähettää mut kuuta kiertävälle radalle. Silloin tuli reissun ainoa uinti ja tyhjennysoperaatiossa kadotin kajakin tyhjennysreijän tulpan. Näppärästi veistelimme siinä Pasin ja Olan kanssa pajusta uuden tulpan ja tiivistimme ilmastointiteipillä. Illalla korvasimme tulpan skumppapullon korkilla. Sen verran hankala se on aukoa, joten päätin etten enää ui. Se kannatti.: Sukeltelin toki pää edellä honttoihin ja könkäisiin, mutta veivailin sitten eskimoita rystyset verillä. Toisena päivänä alkoi jo pikku hiljaa homma skulaamaan ja kolmantena jo höpöttelin tavalliseen tapaan rentoutuneena. Iso kiitos kaikille tsempanneille. Olette aarteita. ❤️ Trollille palaan heti kun siihen tarjoutuu mahdollisuus.

No reissusta on aina palattava kotiin. Vesi Vikakönkäälläkin alkoi laskemaan ja oli aika ottaa härkää sarvista eli kaivaa vikuri polle (Ozone) esille tallista. Olin varautunut kylmään kyytiin, mutta mitä ihmettä! Miehän olin kehittynyt reippaan kuukauden aikana. Polle totteli menoa ihan erilailla ja seikkailin koskessa kohtalaisen sujuvasti. Tungin keulaa rohkeasti Korpikosken kiven juureen jne. Kunnes ajattelin kokeilla kuinkas käy jos pollen laittaa sivuttain jumiin kiven juureen… Siihen ne taidot sitten loppuivat. Mie pää alaspäin jumissa kivenjuuressa ja tyhmästi yritin nousta kiven puolelta ylös. Toivotonta. Uippailin pois. Hellepäivä ja silleen… Ite keräsin kamat ja eiku homma uudelleen käyntiin. Lopputreenailut jatkuivat Vikakönkäällä ja siellähän me puljasimme ja suurimman osan ajasta ihan oikeinpäin.

Sen verran tämä meikäläisen meno on hasardia, että investoin fullface kypärään. Nyt on hyvä seikkailla ja puskea omia rajojaan pikku hiljaa kauemmaksi. ”Fail more, learn faster!”

Saldo 17

Terveisin Jenni

Ps: Viime vuoden uimamaisteri Pasi aloitti kanoottikauden. Saa nähdä riittääkö mun 17 uinnin etumatka tämän vuoden uimamaisterin titteliin.
Fail more to progress faster

Avatar
Jennimeloo
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2020, 21:37

Re: Uintivihko 2021

Viesti Kirjoittaja Jennimeloo »

Hei taas, heinäkuun puolessa välissä kävimmä Meloskelemassa Korpikoskella ja Vikakönkäällä. Vesi oli laskenut kesälukemiin, eli matalaa oli.
Pollen kanssa seikkailimme ja pyörähtelimme könkhäällä tavalliseen tapaan. Kunnes alakönkään yläpuolella liityin akanvirrasta huolimattomasti virtaan ja kips vaan kippasin. Kaatuminen ei ole nykyään ongelma, koska eskimot nousevat sen verran suurella prosentuurilla. Heti tajusin, että aika matalassa kohdassa olen pää alaspäin. No, nokka kanteen ja ajattelin odotella väljempiä vesiä. Kyynärpäähän siinä kolisi ja nitkautti hirman myös olkapäätä. Poistuin uimasille, lämmin keli. Jukka ja Pasi kannustivat ja keräsivät minut ja Pollen talteen.
Seuraavana päivänä olkapää olikin aika kipiä ja kyynärpäässä skraadu sekä komea mustelma. Nyt niitä ollaan viikko paranneltu ja mekontavajarit on pahat.
Rapatessa roiskuu, kohta sama homma jatkuu. Koskissa on kiviä ja vähällä vedellä niihin osuu todennäköisemmin kuin esim. kevättulvien aikaan. Yllättävän ehjänä sitä on selvinnyt. Lisää suojia on tilattu ja taas ollaan viisaampia.

Uintisaldo 18.

Jenni
Fail more to progress faster

Vastaa Viestiin