Retki perämeren saaristoon 29.7-1.8 2021

Keskustele tapahtumakalenteriin lisätyistä tapahtumista täällä.
SamiP
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Heinä 2020, 21:32

Retki perämeren saaristoon 29.7-1.8 2021

Viesti Kirjoittaja SamiP »

Retki Luulajan saaristoon, viime vuoden tapaan 3 yötä.
Lähtöpaikka n. 100 km Torniosta Luulajaan päin Brändönin alueelta.
Vaatii kokemusta aallokkolmelonnasta vaikka reitti pyritään pitämään saariston suojassa ja tuulisemmalla kelillä reittimuutokset todennäköisiä.

Lisätietoja ja tarkenuksia kun palaan käsivarren melontareissulta viikon päästä.
Kyytien sopimisia myös tässä ketjussa, Minä tulen omilla kyydeillä täältä Torniosta suoraan tai voin täältä ottaa jonkun kyytiin.
Minulle ilmoittautumisia tai tähän ketjuun

t. Sami Pyhäjärvi
sami.pyhajarvi@gmail.com
0405873940
0400 724385

SamiP
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Heinä 2020, 21:32

Re: Retki perämeren saaristoon 29.7-1.8 2021

Viesti Kirjoittaja SamiP »

SamiP kirjoitti:
01 Heinä 2021, 16:15
Retki Luulajan saaristoon, viime vuoden tapaan 3 yötä.
Lähtöpaikka n. 100 km Torniosta Luulajaan päin Brändönin pienvenesatamasta. https://minkarta.lantmateriet.se/?e=836 ... ries=false

Reitti : 1 pv to Brändön - sand/skogsäret n 16 km
2 pv sand/skogsäret- Hinderön tauko jossa tutustuminen kylään - Brändöskär 26 km ( reittiä voi lyhentää jo ei jakseta meloa koko matkaa jolloin yö smålsön matka n. 20 km)
3 pv Brändöskär - Hinderönharu tauko - Rövarn 23 km
4 pv Rövarn- tistersöarna tauko - Brändön 20 km
Matkat noin matkoja riippuen miten kiertelee.
Tuuli ja aallokko voi muutta suunnitelmaa
Aallokkomelonta kokemus välttämätön vaikka pyritään siihen reittivalinnoilla, että kovassa tuulessa ei tarvisi meloa, joskus kuiten tuuli voi yltyä keskellä ulappaa tai saaristosta on pakko päästä pois vähän huonommassakin kelissä. 15 km kohtuulliseenkin vastatuuleen on työlästä lappamista. Esim viime vuonna jouduttiin jäämään extra yöksi saareen ja muuttamaan suunnitelmia , kun tuuli nousi aamulla reilusti yli 10 m/s ja aallokko kaksmetriseksi.
varusteista:
teltta ja yöpymiskamppeet
ruuat ruuantekovälineet
Vettä mukaan tarpeellinen määrä. Joissakin saarissa on kaivoja, joista saa vettä osassa hyvää osassa vähän maukkaampaa merisekoitusta
vaatteet
melonta-asu
Uima-asu (tauot saatta venyä rannalla makoilemiseksi jos sattuu hiekkaranta ja auringonpaiste :D ) Tuurilla voi saunakin sattua reitille

Kyytien sopimisia myös tässä ketjussa, Minä tulen omilla kyydeillä täältä Torniosta suoraan ja tod. jatkan su suoraan kohti norjaa koskihomiin
Minulle ilmoittautumisia tai tähän ketjuun

t. Sami Pyhäjärvi
sami.pyhajarvi@gmail.com
0405873940
0400 724385

Vastaa Viestiin